Jun 18, 2013

Dr. Zubaidi Haji Ahmad Menulis: Isu Vaksin

Hi pembaca ku ahakss ye la tu ade lah sangat pembaca tegar blog ko ni rini oii... Apesal entry Dr. Zubaidi lak ni. Ye la sejak menjadi Independent Distributor Shaklee (SID :919511) suka gak la mengGOOGLE info-info kesihatan. dan blog yang sering menjadi rujukan akau ialah Blog Dr. Zubaidi. Sebab kebanyakan info dalam tu berkaitan kesihatan anak dan perempuan.So memang maklumat kat situ menepati setiap persoalan dalam kepala dan minda aku ni.


Yang terbaru isu Vaksin Imunisasi?

Apakah imunisasi
 
Imunisasi atau pelalian ialah pemberian vaksin kepada seseorang untuk melindunginya daripada beberapa penyakit tertentu. Antibodi daripada ibu akan memberi perlindungan sementara selama lebih kurang enam bulan sahaja, maka bayi perlu diberi imunisasi supaya terlindung daripada penyakit.
Imunisasi yang diberi kepada kanak-kanak serta bayi merupakan cara yang paling berkesan dan kos efektif untuk melindungi mereka dari penyakit tuberculosis (TB), difteria, pertussis (batuk kokol), tetanus (kancing gigi), poliomyelitis, campak, rubella dan hepatitis B. (sumber MPA)


Dalam entry terbaru Dr. Zubaidi ada banyak soal jawab berkaitan Vaksin/Imunisasi ni. So bolehlah ibu-ibu seklaian membuat rujukan. Pada yang memilih untuk tidak mengambil vaksin dan beralih pada rawatan alternatif tu perlu lah fikirkan semula kerana pasti ada sebab kerajaan mewajibkan beberapa jenis imunisasi. Jika kita dengar kesan negatif selepas mengambil suntikan, itu adalah sebahagian sahaj. Jadi nasihat saya sebleum anak di beri suntikan tanya no siri dan tarik lupt vaksin tersebut. Itu hak kita.

                    
Jadual Imunisasi yang di sarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia

 Sebagai ibubapa kita mesti nak yang terbaik untuk anak kita kan. Boleh juga bagi anak-anak makanan tambahan yang sesuai. Macam aku bagi kat Rizq sebab dia duduk kat taska dan sangat sensitif dengan cuaca. Pilihan aku dah tentu Mealshake + Omega Guard Shaklee + Nutriferon untuk kuatkan daya tahan/ Imun Rizq. Alhamdulillah dengan mengikuti semua jadual imunisasi yang ditetapkan Kementerian Kesihatan Malaysia dan makanan tambahan yang sesuai Rizq semakin sihat dan ceria. Bila kita yakin pasti Positif hasilnya. 


Jika inginkan khidmat nasihat tentang makanan tambahan untuk kanak-kanak dari Shaklee jangan segan-segan hubungi kita ok. atau boleh je tinggalkan komen kat ebtry ni. Sertakan email yer biar kita boleh hubungi semula.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...