Mar 12, 2013

ESP Shaklee : APAKAH GMO?

ESP adalah NON GMO soy protein. Apakah NON-GMO??

NON-GMO (non genetically Modified Organism)
===============================
Maknanya soya ini adalah semulajadi, tidak diubahsuai secara genetik. Kebiasaannya ada soya yang diubah suai secara genetik untuk memberikannya daya ketahanan yang tinggi semasa ditanam. Supaya ianya tidak mudah diserang perosak, supaya tahan lebih lama dan ada daya rintangan yang lebih pada keadaan cuaca yang buruk. Dan soya yang diubahsuai adalah lebih tinggi risiko buruk pada pengamal di masa akan datang.

BAGAIMANA Protein soya Non-GMO ini dihasilkan?
================================
Ianya dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dengan shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti

APAKAH KESAN pengambilan produk GMO?
=============================
Produk GMO boleh menyebabkan penyakit Kanser, Allergic, dan Toxic. Kacang soya yang dari jenis genetik ni adalah murah untuk dihasilkan (lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natural) dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetik.

Retail Price: RM 150
Rini Borhan (919511)
012-6278520 whatsapp/sms.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...