Mar 30, 2015

2015 PADAT! : Rugi kalau duduk diam.

Alhamdulillah 2015 tahun ketiga akak sebagai pengguna Shaklee dan tahun kedua akak sebagai Leader Shaklee. Dalam 2 tahun tu banyak yang akak pelajari dengan group Shaklee akak tu. Mentor kami tu memang tak pernah kering dengan idea-idea yang bernas dan mantop. Memang segala resipi kejayaan dikongsi. Kata moto pun " Seeking knowledge. Work Hard. Work Smart. Help Others to Help Others"

Kalau nak cakap business MLM ni memang cam musim kan ..orang kata time ngah hot tu segenap negeri kita tengok ada je ahlinya. Pastu lama sikit yang suam kuku jadi sejuk..bila sejuk tu orang kata basi dah. Tapi dengan join PAF tak pernah lak akak rasa sejuk..hangat je..asal rasa nk membeku tu ada je ilmu baru yang wat akak cair dan menggelegak semula..Sungguh bukan propa ni.

SBS #1 : gambar ehsan blog puteriandrichfriends.blogspot.com
Jadi 2015 ni Start Bright Series (SBS) memang HOT! perkongsian nya memang padat. akak kongsi sikit sejarahnya  SBS ni. SBS ini kelas untuk beginner yang dianjurkan oleh Master Puteri Yusof . Terbuka untuk semua PAFian.. kelas pertama masa tu hujung ogos 2013. Akak preggy time tu memang tunggu hari je...seminggu pastu kot poppa! Beranak!..time pantang tulah memang fokus dan applied segala tips yang dapat masa SBS #1.




Setelah 13 Series yang terakhir 2014 modul-modul semakin ditambah baik sebab pengalaman mentor pun makin luas. Alhamdulillah akak memang dapat join SBS yang pertama dan terakhir tu. Masa SBS ni jugalah leader yang berjaya dalam PAF akan di beri peluang untuk bercakap dabn berkongsi cara masing-masing. secara tak langsung beri idea pada yang baru nak mula atau yang masih berjuang can akak.

SBS #1 2015/2016


Perkongsian oleh Blogger cikbellarina
SBS kali ini diadakan 1 hari dimulakan dengan Asas nutrisi. Kemudian ada sesi  untuk kenali keperluan nutrisi dengan sistem badan. Sangat informatif untuk SID yang baru, masa nilah nak tahu kaitan vitamin dengan fungsi tubuh dan penyakit yang biasa dihidapi macam masalah kolestrol dan jantng. Trainer pun bukan calang-calang certified trainers for product consulting. Paling seronok bila dapat perkongsian or testimoni dari pengguna yang dapat selesaikan masalah kesihatan dengan product shaklee. Kadang kalau kita google memeng banyak info set itu..set ini..tapi bukan semua cvara pengambilan berkesan. Testimoni live dari penguin sendiri..so kita boleh tanya contoh sesi lepas, ada perkongsian tentang masalah wanita iaitu fibroid. Bila dah ada asas senang la nak konsult kan..

Pada sesi petang barulah masuk bab perniagaan. Bukan sahaja ada topik tentang pemasaran dan peluang yang ditawarkan Shaklee (6 sumbertunai dan 3 C) tapi kali ini di ajarjuga tentang pengurusan kewangan. Sesi ni memang paling ditunggu-tunggu sebab kalau nak ikuti ceramah luar yuran mahu kos beRIBU tapi khas untu PAF ilmu dikongsi dengan bayaran sangat minimum. Kelas yang lepas tentang 6 JARs teknik kewangan yang digunakan oleh orang-orang yang berjaya dengan kewangan mereka.

Tentatif SBS #1 2015/2016 : gambar ehsan mummuyfiras.blogspot.com

Selain tui sesi petang juga ada tentang pemasaran dengan social media. Cara masakini pemasaran banyak dilakukan secara Online. SBS #2 nanti pada sesi ini akan kongsi tentang FB Ads. Yang tu wat tak sabar nak join sebab baru mula nak explore. Belajar kan kena ada sifu kalau tak sesat..

Bestkan SBS! its our brand PAFians.. Jadi sesiapa tyang berminat dengan Shaklee. Dah lama jadi pengguna? itu lagilah extra point tuk korang join dan fokus.. Bak kata pakcik yang akak jumpa kat branch minggu lepas walau dia tak kenal susur galur dia sangat semangat kata " buatlah sungguh-sungguh nak..sebab peluang Biz Shaklee ni besar"

betul tull..akak setuju sangat.. Jom daftar SBS #2 2015/2016 Hubungi akak ok 0126278520 sms/wapp .

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...