Apr 14, 2015

5 PETUA HILANGKAN LINGAKARAN HITAM BAWAH MATA

petua

Aha! Sentap akak dik..haha..biasalah bila dah jadi mak rutin harian pack. Pastu macam Ra.ifa lak masih bangun malam tuk SUSU. So akak memang handbag mahal gitu dok bawah mata. BLACK BOLD METALLIC..haha...

SO akak nak share 5 PETUA nak hilangkan MATA PANDA ni. Bahan-bahan pun mudah didapati kat rumah. Melainkan kalau korang memang tak masak langsung..haha..AH! akak berani cakap salah satu mesti ada punyalah.

1. UNCANG TEH
Cuci bersih uncang teh yang telah digunakan kang bersemut lak mata korang, kemudian simpankan didalam peti sejuk selama beberapa minit. Selepas itu, aplikasikan pada mata antara 15-30 minit pada waktu pagi bagi merasai kesegaran dan menghilangkan lingkaran hitam bawah mata.
2.  HIRISAN KENTANG
Kentang mengandungi nutrisi seperti A, B, C , Kalsium, Fosfor, Potasium , Zat Besi, Serat dan Protein, jadi sangat baik untuk kecantikan. Cara pun mudah, hiris kentang nipis-nipis dan lekapkan pada mata selama setengah jam. Boleh juga guna TIMUN dan TOMATO.
3. MASKER TELUR.
Campurkan kuning telur + perahan LEMON + Madu. Campur semua bahan kemudian sejukkan sebelum diratakan keseluruhan wajah termasuk bawah mata. Buat pada sebelah malam , sekali sehari cuci bersih pada keesokkan hari. Behave tau masa tidur mau sepah satu katil nanti.
 4. LEMON
Cara ini paling mudah selain lei buat tuk minum terus untuk DETOX boleh sapu sedikit bawah mata. Caranya Campurkan perahan air lemon dengan air suam dan sapukan ke bawah mata dua kali sehari.
5. MINYAK ALMOND
Urutkan sedikit minyak almond pada bwah mata secara perlahan-lahan bermula dari kanan ke kiri. Biarkan selama 10-15 minit, kemudian bersihkan dengan tisu basah sebelum cuci bersih dengan air. Selaim masalah lingkaran hitam bawah mata amalan ini boleh mengatasi masalah liang pori tersumbat.

LINGKARAN BAWAH MATA TANDA TUBUH BERTOKSIN

Lingkaran bawah mata ni bukan sahaja kerana kita penat tidak cukup tidur, Ianya juga salah satu tanda badan kita mengandungi toksin. Jadi perlu tambah dalam diet makanan yang beralkali atau boleh mengambil makanan tambahan yang menggalakkan FUNGSI HATI sebab hati organ utama yang menapis toksin dalam badan.

▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐

Shaklee mencadangkan pengambilan beberapa rangkaian produknya untuk membantu proses detox bagi melancarkan proses membuang toksin dan bahan buangan. Berikut adalah rangkaian produk untuk anda : 
  • Alfalfa Complex (Detox seluruh tubuh) : Herba yang kaya dengan pelabagai nutrisi dan digelar 'Raja Segla Tumbuhan'. Membantu proses detox hati, darah dan usus. Beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan, membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol, membantu merawat masalah penghadaman dan banyak lagi.
  • DTX Complex (Detox hati) : Campuran 6 herba yang terkenal dalam kesihatan hati iaitu  biji benih milk thistle,  kunyit, artichoke, cendawan Reishi, dandelion dan biji benih schizandra chinensis. Membantu mengekalkan aliran hempedu, membina semula sel-sel hati, meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detox hati, melindungi hati dari toksin dan merawat masalah hati 
  • Garlic (Detox darah) : dibuat dari bawang putih premium yang dirumus bersama ekstrak herba rosemary & spearmint. Membantu meningkatkan sistem penghadaman, mengeluarkan logam berat dari dalam darah, antibiotik semulajadi meningkatkan sistem imun tubuh
  • Herblax (Detox usus) : Gabungan 9 herba semualajadi - daun alfalfa, daun jati cina (senna), biji adas manis cina (anise seed), bunga mallow biru (Blue malva),  kulit kayu buckthorn, akar likoris, biiji jintan manis (fennel), akar rhubarb & akar Culver's. Membantu membersihkan usus dari najis lama yang tertinggal, membantu pergerakan semulajadi usus & melegakan sembelit
info:http://bigsmilezone.blogspot.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...