Apr 6, 2015

Gembira hadapi GST

Wah minggu lepas penuh wall FB dengan GST. 1 April yang paling diingati oleh rakyat Malaysia. dan ramai juga blogger cerita pasal GST kan..Akak lambat tau..haha.. Ok sebelum akak tanya camne kehdupan korang selepas seminggu GST dijalankan akak nak selak semula apa itu GST?

Cukai Barang dan Perkhidmatan atau GST adalah cukai kepenggunaan berasaskan konsep nilai tambah. Berbeza dengan cukai jualan dan cukai perkhidmatan yang merupakan cukai seperingkat, GST adalah cukai berperingkat. Pembayaran cukai dibuat di setiap peringkat oleh perantara dalam proses pengeluaran dan pengedaran. Cukai itu sendiri bukan merupakan suatu kos kepada perantara kerana mereka boleh menuntut kembali GST yang telah dikenakan ke atas input perniagaan mereka.

GST dikenakan ke atas barang dan perkhidmatan di setiap peringkat pengeluaran dan pengedaran dalam rantaian pembekalan termasuk pengimportan barang dan perkhidmatan.

OK cukup nak tahu lebih lanjut boleh buka WEB KEMENTERIAN KEWANGAN MALAYSIA.

Tapi akak gembira ngan GST yang ni.. Get Shaklee Today! sebabnya tengah dok sibuk orang bercakap kos living yang meningkat. Shaklee dok umum Bonus Bonanza tuk ahli-ahlinya. Mau akak tak seronok. 100% Matching Bonus lagi..

Reward #1

Untuk semua ahli berdaftar yang dapat menaja 6 orang dengan minumum 100 uv layak dapat extra bonus. BINGO! Terus jumpa mentor berguru.
 
GST
TERBUKA UNTUK SEMUA AHLI

Reward #2
Yang ini untuk Leader (Supervisor-Master). Syarat mesti efektif pada oktober 2014- Mac 2015.


KELAYAKAN : LEADER YANG EFEKTIF.

Reward #3
Insentif Tunai bila kita naik rank dan kekalkan Rank.


Syiokkan April ni tu lom lagi Promo Apri. Produk yang sangat sesuai yang nak RAMPING, KURUS, LANGSING dengan selamat dan berkesan.





JADI GET SHAKLEE TODAY ! Happy GST semua..Hubungi akak 0126278520 sms/wapp untuk menSHAKLEE kan uolls.

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...