Sep 21, 2014

Peratusan kehilangan Kolagen mengikut umur.

APA ITU KOLAGEN?
Kolagen adalah protein yang unik untuk memperbaharui sel-sel dalam pembentukan rambut , kulit , kuku , mata , gigi, tulang rawan , tulang, tendon , organ , arteri, saluran darah, hemoglobin , sel-sel imun dan sistem imun. 

Kolagen bertanggungjawab untuk 80% daripada semua tisu penghubung dan 75% daripada kulit. Sebab tu pengambilan kolagen selalu dikaitan dengan kecantikan kulit.Kolagen, apabila dihidrolisiskan kepada molekul-molekul yang lebih kecil bagi memudahkan penyerapan dan digabungkan dengan jumlah yang cukup vitamin C dan asid amino tertentu.

Ok nak share graph yang kita jumapa ni.Graf ni tunjuk paras kolagen menurun ketika umur kita 30 tahun sebanyak 1.5%. Jadi dari usia kita 30 ke 40 tahun peratusan kekurangan kolagen adalah 15%. Wah tinggi tu. Kalau tak di tambah dengan pengambilan makanan tambahan tu yang ada masalah kulit berjeragat, kedutan halus tepi mata. Ini kesan yang paling ketara yang kita akan nampak.

Bila dilihat ramai tak mengambil kira sanagt kekurangan kolagen ni sebab konon ikut lumrah alam untuk merasa tua. Tapi perlu diingat 80% dari tubuh kita memerlukan kolagen kerana kolagen adalah sumber protein yang penting untuk pembentukan sel dan otot. kiranya kekurangan kolagen akan memberi kesan kepada keseluruhan fungsi tubuh. 

Badan kita boleh menghasilkan 28 jenis kolagen dengan sendirinya setiap hari kerana badan kita memerlukannya. Bagaimanapun kekurangan nutrisi seperti Vitamin C yang merangsang penghasilan kolagen dan Asid amino boleh menyebabkan kolagen ini tidak dapat dibentuk. 

Kelebihan bahan-bahan yang terkandung dalam Shaklee Collagen Powder:

Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata

Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

Vitamin c: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.


Rinie Borhan
SID 919511
0126278520 sms/wapp




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...