Sep 20, 2014

Berapa kerap anda membersihkan mainan anak-anak?

Wah entry sekarang mak-mak sangat kan. Berapa kerap eak korang bersihkan mainan anak-anak? Kita ni tak lah rajin tiap minggu dok bersihkan tapi sebab sekarang ni Raifa dalam fasa memasukkan semua benda dalam mulut nak tak nak memang kena rajin gak cuci.Tu belum lagi bola yang abang dok usung kejap main kat ruang tamu kejap main kat dapur kang tetiba tengok ada kat luar rumah pula.

Terbayang kuman yang dok berpesta ria kat mainan anak-anak tu. Kita tak basuh setiap minggu kecuali walker dan kerusi makan tu memang kena bersihkan setiap hari dan basuh setiap minggu. Mau tak nya tu memang tempat Raifa buat uji kaji apa kegunaan makanan selain masuk kan dalam mulut. Boleh hilang tak kalau gesek, lenyek kat walker / kerusi makan die.

Sebenarnya pada kita kekerapan tu tak penting, asal nampak kotor kita basuh kan tapi apa sabun yang kita gunakan tu penting. Pilih yang semulajadi, mesra alam dan bebas toksik. ye lah kita selalu cakap toksik dari pemakanan tetapi tak tengok bahan pencuci kita juga mengandungi toksik yang boleh menyerap melalui kulit. Ni kan pula nak dok pegang hari-hari dan isap2 kan.

Kita pernah tengok serbuk pencuci khas untuk bersihkan peralatan dan toys anak-anak ni. Harganya memang agak mahal . Yang buat leceh tu sabun basuh baju lain, basuh toys lain..kang nak mop lantai lain. tu baru anak-anak punya, mak pak dan ahli keluarga lain lagi. Uish sabun je dah makan kos nak membeli.

Jadi , solusinye kita cari bahan pencuci yang multipurpose dan mesra alam. bukan je selamat untuk anak-anak selamat gak untuk seluruh ahli keluarga.Kegunaan pun menyeluruh kan ke senang gitu. Jadi kita pun pilih Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dari Shaklee ni. 

Dulu kita gunakan pencuci antiseptic yang ada dipasaran tu tapi bila ada Basic H2 ni rasa lebih lembut dan tak ada bau yang kuat jadi kita pun tukar lah. Kelebihan Basic H2 ni ianya di perbuat dari bahan semula jadi iaitu ianya diekstrak daripada jagung dan kelapa tanpa bahan kimia berbahaya. Satu lagi yang kita suka sebab senang nk hilangkan kesan tumpahan susu. Rizq ni suka sangat tumpahkan susu kekadang habis kat mega blok die bersusu, kita just rendamkan blok-blok die dengan air dan letak setitik je Basic H2 nak letak lebih pun boleh. cuma kalau banyak akan berbuih la..

Untuk kotoran pada walker dan kerusi makan kita just gunak water spray tu..letak 1/4 sudu teh Basic H2. setiap kali nak bersihkan kita just spray dan lap. Basic H2 ni tak perlu bilas dan tak melekit pun. even skang kalau ada semut kat mainan anak-anak kita sembur dengan bancuhan Basic H2 tak guna dah penyembur aerosol tu. Sambil bunuh semut sambil membersih skali.. Serbaguna sangat kan.

Ini info tentang Basic H2 yang korang kena tahu.
========================================================================
Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun
Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!

Hanya Satu Pencuci Untuk Ribuan Kerja Rumah
  • Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi.
  • Pencuci serba guna: menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah.
  • Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot.
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja.
  • Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.
Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik

Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
  • 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Periuk belanga
  • 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam
Tingkap dan cermin
  • 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Lantai
  • 1 sudu besar + 1 gelen air
Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi
  • 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam     
 =======================================================================
Shaklee ada juga rangkaian bahan pembersihan rumah yang lain boleh tengok entry kita yang lepas
Harga Basic H2 RM 46 sahaja. tahan berbulan gak lah. memang berbaloi. nak lagi berbaloi PM kita kakn cerita kelebihan membeli dengan harga ahli.

0126278520 sms/wapp
Rini Borhan.
SID : 919511

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...