Sep 16, 2014

Sakit pinggang : Reput tulang.

Eh! kenapa cerita sakit pinggang.. reput tulang cam orang tua. Ohoi dah 30 tahun kot takkan muda lagi. Sebenarnya sakit pinggang bila bangun pagi sebab mengiring menyusukan si cantik manis Raifa tu. Raifa masih bangun setiap 1-2 jam tuk menyusu. Masa Raifa dah 6 bulan baru kita pandai susukan die sambil baring ni. Kalau masa dalam pantang sehingga 6 bulan tu memang lah bangun duduk bangun duduk susukan dia.


Kekadang rasa macam baru letak baring tak sempat nk luruskan tulang belakang lagi Raifa dah menangis lagi. Rasanya dilema ibu menyusu badan kot ni..k kita sorang rasa camni. Ibu menyusu ni memelerkuan 1300mg-1500mg kalsium setiap hari. Kalu kurang tu yang boleh kramp kaki..sakit pinggang oatau reput tulang cam aziz satar dalam cerita bujang lapuk..krukk krakkk kukkk krakk bunyi tulang..haha..

 
Pastu memuda gigi luruh.. banyang muka cantik badan slim sengih uishh gigi tak dak!.Jadi untuk memenuhi keperluan kalsium kita perlu tambah makanan membekalkan kalsiaum. yang paling sinonim ngan kita adalah SUSU. aha1 bab susu ni lah yang lemah. memang payah sangat nk minum.

Jadi untuk melengkapkan nutrisi dalam diet harian kita ambil Pil Kalsium OSTEMATRIX Shaklee. Kenapa Ostematrix padahal bersepah pil kalsium kat farmasi ada beza ke? Yup .. selain semulajadi dan selamat Ostematrix ada juga kandungan VITAMIN D dan Magnesium. Apa fungsi kedua vitamin ni pula. Kedua ni lah yang membantu penyerapan KALSIUM ke dalam tulang dengan lebih maksimum. Cam kita ambil susu setiap hari ada ke kita lengkapkan sekali denga 2 vitamin ni? Jadi berapa % kalsium yang dapat di serap.


4 biji Ostematrix sehari membekalkan 1000mg kalsium. Jadi kita gak ambil ESP .. ESP pula mengandungi 500mg kalsium dalam satu hidangan (3 sudu ESP) Jadi total seharian kita dapat dah 1500mg kalsium.

Ahamdulillah sejak mengamalkan OSTEMATRIX dan ESP ni masalah lenguh sendi sakit pinggang dapat di atasi. yang lebih mengujakan susu pun makin meriah. Ye lah susu tu pun memebekalkan kalsium kat anak kita., bila kalsium dalam badan kita cukup maka hasil susu pun memberangsangkan lah. ostematrix ni memang terkenal dengan tagline " bukan sekadar kalsium".

Nak order Ostematrix dan ESP boleh hubungi kita. Nak dapat harga best nanti kita explain kelebihan menjadi ahli. 0126278520 sms/wapp.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...